Klub Technika zaprasza na spotkanie z Pawłem Wróblewskim „Pomorska Kolej Metropolitalna: projekty a realizacja”.
– Pomorska Kolej Metropolitalna to epokowa inwestycja naszego woje-wództwa. W swej 12-letniej historii samorząd województwa pomorskiego nie realizował jeszcze inwestycji o wartości ponad 700 mln zł. W najbliższych latach PKM zrewo-lucjonizuje transport publiczny w Trójmieście i na Kaszubach. Nie tylko bowiem połączy ona Gdańsk i Gdynię z lotniskiem w Rębiechowie, ale także pozwoli mieszkańcom wielu peryferyjnych dzielnic Trójmiasta szybciej dotrzeć do pracy i szkoły. Tysiące ludzi, codziennie stojących dziś w korkach, już za kilka lat będzie miało alternatywę w postaci szybkiego, bardziej ekonomicznego i ekologicznego transportu kolejowego. – Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego
Zgłoszenia udziału w spotkaniu prosimy kierować telefonicznie: 58 321 82 82 lub drogą mailową: [email protected] do 5 marca 2014 r.
Tytuł: Paweł Wróblewski – „Pomorska Kolej Metropolitalna: projekty a realizacja”
Lokalizacja: Sala konferencyjna B, Budynek NOT-u, ul. Rajska 6, Gdańsk
Godzina rozpoczęcia: 17:00
Data: 2014-03-06
PKM w obecnym stanie to porażka województwa pomorskiego
Obecna taryfa biletowa to zwyczajny burde.l, który prędzej czy później rozłoży na łopatki cały system komunikacyjny Trójmiasta.
Należy przeprowadzić pilne konsultacje społeczne i środowiskowe w sprawie wspólnej, spójnej, jednolitej taryfy biletowej dla Wszystkich gmin Trójmiasta i okolic (Kaszub) oraz w temacie powołania pojedynczego organizatora (nadzorcy) wszystkich przewozów pasażerskich w obszarze tejże aglomeracji.
Problem braku wspólnej taryfy uwidoczni się natychmiast po starcie PKM, a najlepiej będzie widoczny na tzw. parkingach P+R.
Prawie Nikogo tam nie będzie, bo ciągłe przesiadanie się i kasowanie oddzielnego biletu nie będzie Nikomu się opłacać.
Niestety PKM bez jednolitej taryfy z SKM, ZTM i ZKM już od początku będzie wozić powietrze i tak jak w przypadku agonalnego PKP IC (też nie dbają o wspólny spójny rozkład i taryfy) szybko dojdzie do likwidacji świeżo otwartych destynacji. Czy o to chodzi ???
Dalsze prowadzenie przewozów przez obecne 20 spółeczek samorządowych
(ok. 10 autobusowych, 3 czy 4 kolejowych, tramwajowych i trolejbusowych),
gdzie każda ciągnie kasę w „swoją” stronę, wspierając budżet „swojej” gminy, czy samorządu jest kompletnym nieporozumieniem.
Należy jak najszybciej ogłosić konkurs, bądź powołać w innej formie jednego, jedynego najlepiej pomorskiego organizatora wszelkich publicznych przewozów pasażerskich. Inaczej….klops.
[….]CENZURA:) są Wszyscy Ci (samorządy), którzy zapowiadają super rozwój komunikacji trójmiejskiej dzięki nowemu PKM, nie dostrzegając tych dwóch WIELKICH podstawowych przeciwności.
Czy celem powstającej PKM, jest już na samym starcie ogłoszenie nieopłacalności i upadłości ?.
Chyba tak. Nie znajduje żadnego usprawiedliwienia dla samorządowych autorytetów, za zaniechanie podstawowych przygotowań do przeprowadzenia postępowań przygotowujących PKM do współpracy z SKM, ZKM, ……??? i do stworzenia tylko jednolitej taryfy biletowej.
Widzę totalny brak kompetencji co u niektórych…..
Ciekawe kto parkuje na parkingu na pętli tramwajowej na Chełmie ? Ja znam cztery osoby, które zostawiają tam samochód i przesiadają się na tramwaj. Chyba jednak takie ozwiązanie nie należy nawet w obecnych warunkach do najgorszych. Jeden operator to na pewno niższe koszty, ale proponuję iść dalej … Dlaczego nie wprowadzić jednej fabryki butów dla wszystkich mieszkańców Polski ? No i koniecznie zakaz reklamowania się, bo to wyrzucone pieniądze. Przed wojną linie tramwajowe też bankrutowały. W obecnym systemie to naturalne. System nie jest idealny, ale jednak lepszy od poprzedniego, w którym prawie wszystko obejmował jeden „operator” Jeden bilet byłby bardzo wygodny ale nie wymuszłby likwidacji nierentownych linii i zastępowania ich bardziej ekonomicznymi rozwiązaniami.