Na placu budowy nieopodal Węzła Ku Ujściu, odbyła się uroczystość symbolicznego rozpoczęcia wiercenia tunelu pod Martwą Wisłą.

TBM Damroka GdańskZasadniczo nie czytam instrukcji obsługi sprzętu, treści zaproszeń, ani nie studiuję tras dojazdu na miejsca wszelkich spotkań – ja przecież to wszystko wiem – ot, taka kobieca cecha:) Nie inaczej było dzisiaj. Na uroczystość symbolicznego rozpoczęcia wiercenia tunelu pod Martwą Wisłą wybierałam się na budowę w okolicach ul. Marynarki Polskiej. Los jednak sprawił, że zaproszenie wypadło mi z ręki, a mój wzrok padł na słowa „Ku Ujściu”… Jak się podczas spotkania na budowie okazało, nie tylko ja nie czytam instrukcji – całkiem pokaźna grupa gości przyjechała mocno spóźniona. Dlaczego? Pojechali na budowę w okolice stadionu PGE Arena Gdańsk…

Uroczystość prowadziła Magdalena Skorupka-Kaczmarek, szefowa Działu PR w spółce Gdańskie Inwestycje Komunalne. Kolejno zaprosiła do zabrania głosu Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza, ministra Sławomira Nowaka, prezesa GIK Ryszarda Trykosko, dyrektora OHL w Europie Manuela Viciana oraz minister Elżbietę Bieńkowską. Zachwyciło mnie, że wszystkie przemówienia były naprawdę krótkie:)

Kulminacyjnym punktem programu miało być nadanie imienia maszynie TBM. Matką chrzestną została minister Elżbieta Ewa Bieńkowska, która bardzo sprawnie rozbiła butelkę szampana o „burtę” i nadała urządzeniu imię Damroka. Chwilę później równie sprawnie i zgodnie guzik na pulpicie sterującym wcisnęli Paweł Adamowicz i Sławomir Nowak. Po chwili zakręciły się tarcze Damroki.  Nie było to zbyt spektakularne wydarzenie – osobiście spodziewałam się  zgrzytu tarcz wbijanych w beton, przeraźliwego dźwięku i urobku wydobywającego się na zewnątrz:) Nic z tych rzeczy – prawdziwa praca zacznie się na początku czerwca.

O samej maszynie, projekcie tunelu i innych szczegółach dotyczących inwestycji proszę poczytać na innych portalach, ja zapraszam do obejrzenia filmiku, który niemal dotyka do maszyny:)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DZXbWhPnaFQ[/youtube]

Tunel pod Martwą Wisłą – podpisanie umowy