Objazd wzdłuż ul. Kartuskiej

W środę, 3 listopada, nastąpi zmiana w organizacji ruchu w górnym odcinku ul. Kartuskiej.

W związku z rozpoczęciem budowy przepustu pod ulicą i obniżeniem jej o około 2,5 metra, ruch samochodowy pomiędzy dotychczasowym połączeniem trasy W-Z z ul. Kartuską, a ulokowaną wyżej stacją benzynową, będzie się odbywał objazdem z płyt drogowych. Nowa trasa będzie miała długość około 500 m. Roboty drogowe na tym odcinku potrwają do wiosny 2011 r., wtedy też zostanie włączona do ruchu tzw. Kartuska Północna, której budowa już dzisiaj jest bardzo zaawansowana.

Niemal w przeddzień wspomnianej zmiany w ruchu, została zorganizowana konferencja prasowa, podczas której było możliwe zwiedzenie potężnego placu budowy.

YouTube Preview Image

Codziennie stoję w korku na ul. Kartuskiej, codziennie staram się dojrzeć zza szyb samochodu zmiany postępujące na budowie. Dopiero jednak po przejechaniu samochodem terenowym prawie gotową Kartuską Północną, postawieniem nogi na pierwszej, konstrukcyjnej warstwie jezdni trasy W-Z i przyjrzeniu się z bliska obiektom inżynierskim – widzę jak wiele już dokonano.

Na odcinku od dzisiejszego połączenia trasy W-Z z ul. Kartuską do centrum handlowego, powstaną trzy obiekty inżynierskie, o nazwach niewiele mówiących laikom – PG-4, WD-5 i WD-6. Ten ostatni, położony przy centrum handlowym, to znana z wizualizacji Bursztynowa Brama.

Ostatni odcinek wyczekiwanego przez gdańszczan połączenia centrum miasta z obwodnicą, będzie miał długość 2220 m., a zakończenie budowy jest zaplanowane na maj 2012 r.

– Nie wykluczamy, że pierwsze samochody przejada trasą W-Z nieco wcześniej – powiedział podczas konferencji Menedżer Projektu z ramienia Skanska S.A – Grzegorz Dąbrowski.
Oby zapowiadana w mediach zima tysiąclecia nie pokrzyżowała planów budowlańcom. Mam nadzieję, że media rzeczywiście kłamią…

Tak na marginesie. W sierpniu 2008 r. odbyła się konferencja prasowa, poświęcona przedstawieniu spółki GIKE  –Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Teraz się dowiaduję, że budową trasy W-Z zawiaduje spółka GIK. Dlaczego zabrakło ostatniej literki? Nie wiem. Coś przeoczyłam…