Podczas spaceru Szlakiem Nadmorskich Fortyfikacji pogoda nie dopisała – było zbyt słonecznie. Nie zawiedli natomiast uczestnicy wspólnej wędrówki – 'nasz’ autobus ledwo wszystkich pomieścił, co sprzyjało integracji.

spacer z Klubem Kultury Dawnej 'Arche'

Zgodnie z planem zajechaliśmy na Górki Zachodnie, gdzie nasza wycieczka rozpoczęła się od podejścia na Źródlaną Górę i zwiedzenia znajdującego się tam bunkra obserwacyjnego.

Następnie ruszyliśmy wzdłuż zabudowań infrastruktury klubu jachtowego i przez las, po już bardziej płaskim i dogodnym terenie. Po drodze odwiedzaliśmy kolejne fortyfikacje z różnych lat XX wieku.

Przy jednej z nich urządziliśmy małą przerwę, uświetnioną babeczkami upieczonymi przez nieocenione członkinie naszego stowarzyszenia. Tak posileni przecięliśmy wkrótce główne wejście na plażę z pętli tramwajowej na Stogach, by skierować się w kierunku pozostałości po 25. Baterii Artylerii Stałej. Po drodze oglądaliśmy zapory przeciwczołgowe i inne umocnienia.

Oficjalną część wycieczki zakończyliśmy na miejscu. Zgodnie z utrwalającą się już tradycją rozdaliśmy nagrody dla osób prawidłowo odpowiadających na pytania przygotowane zawczasu przez przewodnika.

Po oficjalnym zakończeniu spaceru część uczestników udała się w kierunku pętli tramwajowej na Stogach, podczas gdy reszta postanowiła dać ponieść się przygodzie i znaleźć przejście do promu przy Twierdzy Wisłoujście, a znaleźli się też tacy, którzy postanowili odwiedzić Westerplatte, ale to już zupełnie inna opowieść…

spacer z Klubem Kultury Dawnej 'Arche'

Zapraszamy na kolejne spacery, o których informacje znajdą się na iBedeker oraz naszym facebook’u

Dziękujemy współspacerowiczom za mile spędzony czas i p. Marcinowi Gawinkowskiemu za oprowadzanie po fortyfikacjach,