W nowej bibliotece Gdańskich Szkół Autonomicznych odbył się finał V edycji konkursu „Magiczne zakątki szkolnej okolicy„.
W konkursie wzięło udział osiem, jedynie żeńskich (sic!), zespołów:
Anna Maszyńska i Anna Lubińska – I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Natalia Gołembowska i Anna Krawczun – Gimnazjum nr 19 w Gdańsku
Justyna Kubat i Paulina Rychlewska – Gimnazjum nr 3 w Gdańsku
Justyna Klinder i Anna Jakimowicz – Gimnazjum nr 5 w Gdańsku
Weronika Baka i Dorota Gałązka – I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Michalina A. i Anna Sujkowska – Gdańskie Autonomiczne Gimnazjum
Marysia Stolarczyk i Zuzia Trybała – Gdańskie Autonomiczne Gimnazjum
Ewelina Chudziak, Ola Łoboda i Julia Stankiewicz – Gdańskie Autonomiczne Gimnazjum
W jury zasiadł prezes PTTK o/Gdańsk – Stanisław Sikora, artystka-malarka i pedagog – Anna Szpadzińska-Koss oraz wiceprezes Koła Przewodników przy PTTK o/Gdańsk – Marek Chomicki.
Patronat nad konkursem objęło Biuro Gdańsk i Metropolia-Europejska Stolica Kultury 2016 Kandydat, głównym sponsorem nagród było Sony Ericsson, a organizatorkami całości były Bogusława Adamus i Dorota Gąsiorowska.
W trakcie prezentacji multimedialnych młodzież omówiła najbliższe okolice I Liceum Ogólnokształcącego, Przymorze, Chełm z Biskupią Górką, Orunię, miejsca związane z noblistą Günterem Grassem, Wrzeszcz oraz okolice Motławy.
W trakcie, kiedy obradowało jury, Paweł Jarczewski zachęcał uczestników spotkania do wzięcia u działu w projekcie „Gdańskie Miniatury”.
Wyniki konkursu:
Miejsce I: Gimnazjum nr 3 w Gdańsku: Justyna Kubat i Paulina Rychlewska
Miejsce II: Gdańskie Autonomiczne Gimnazjum: Michalina A. i Anna
SujkowskaMiejsce III: Gimnazjum nr 19 w Gdańsku: Natalia Gełmbowska i Anna Krawczun
Wyróżnienie: Gdańskie Autonomiczne Gimnazjum: Marysia Stolarczyk i Zuzia Trybała
– To była bardzo dobra godzina spędzona tutaj, w gościnnych murach Gdańskich Szkół Autonomicznych, z przyjemnością słuchaliśmy interesujących opowieści – podsumował spotkanie Stanisław Sikora, dając jednocześnie młodzieży cenną wskazówkę dotycząca przygotowywania prezentacji. – Nie mówicie tego co wiecie, tylko wiecie co mówicie.
Szczególnie cenię projekt poznawania przez młodzież najbliższego otoczenia, mam bowiem ogromny sentyment do zapomnianych miejsc, których nikt nie kocha i nie podziwia. Chciałabym jednak zarekomendować szkołom pochylanie się nad twórczością gdańskich pisarzy o polskich korzeniach – czy ktoś potrafi podać ich nazwiska? Polecam również zdobywanie wiadomości o sztuce polskich architektów, choćby rodziny Strakowskich. Z trudem przebijali się przez konkurencję cudzoziemców – Holendrów i Niemców. I nadal w tej konkurencji przegrywają, gdyż w naszej pamięci przeznaczamy mniej miejsca dla nich, a więcej dla obcych.