Spotkałam dzisiaj na plaży … Mikołaja! Prawdziwego. Spod jego czapy wyrastał gąszcz kędzierzawych włosów, a biała broda spoczywała na czerwonym wdzianku. Całości dopełniały stosowne portki, a jedynie japonki na nogach sugerowały, że wcale nie przybył z Laponii.
Towarzyszył mu młodociany, chociaż już brodaty, kuzyn w krótkich porciętach, starający się o względy pięknej dziewczyny z polowego salonu SPA.

A wszystko to wcale nie jest bajką…

Wykorzystując chwilowo słoneczną pogodę, przy molo w Brzeźnie odbyła się konferencja prasowa, inaugurująca projekt „Mikołaj na plaży”, stanowiący częścią kampanii „Czas na Bałtyk”. Jest to ponadregionalna inicjatywa, zorganizowana przez Pomorską oraz Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT i ZROT), a jej partnerem jest Agencja Promocji Miast i Regionów. Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Władysław Husejko, prezes PROT Marta Chełkowska, prezes ZROT Waldemar Misko oraz prezes Agencji Promocji Miast i Regionów Artur Żyrkowski, przybliżyli uczestnikom spotkania cel prowadzonej kampanii.

Mieczysław Struk mówił:

Niedawno jeden z polityków zachęcał Polaków do wyjazdu do Egiptu. A my na to mówimy – Czas na Bałtyk. Chcemy pokazać, że Bałtyk jest bardzo interesujący i to nie tylko w sezonie letnim

Organizatorzy akcji chcą w niestandardowy sposób przekonać Polaków do korzystania z walorów Bałtyku. Na dwudziestu dwóch plażach, od Gdańska po Świunoujście, instalowane są scenografie tworzące nastrój typowo zimowego wypoczynku, przerywanego zabiegami w SPA. Kolorowe monidła w Mikołajem w roli głównej, zachęcają plażowiczów robienia pamiątkowych zdjęć z plaży w zimowej scenerii i…. powrotu nad morze również zimą.

Samorządowcy z nadbałtyckich gmin próbują przekonać turystów, którzy już za miesiąc opuszczą plaże, do aktywnego wypoczynku również poza sezonem. Nordic walking, jazda na rowerach, snow-kiting, narciarstwo biegowe czy jazda konna – wszystko to wspaniale wpisuje się w krajobraz jesiennej i zimowej plaży, a uzupełnieniem dla nich mogą być zabiegi SPA, oferowane przez coraz większą ilość nadmorskich hoteli.

Podoba mi się każda akcja promująca nasze, polskie wybrzeże. Podoba mi się każda akcja promująca Gdańsk, Sopot i Gdynię. Ta, zainaugurowana dzisiaj jest niezwykle barwna i przyciągająca uwagę zwłaszcza dzieci. Zastanawia mnie jedynie, dlaczego na każdej z plaż od Gdańska po Świnoujście Mikołaj gości jedynie parę godzin? Aż chce się zaśpiewać z przedszkolakami „Mikołaju, Mikołaju, zostań z nami choć przez chwilkę”

Szczegółowy plan zajęć Mikołaja można śledzić na stronie www.czasnabaltyk.eu oraz na facebooku