
- To wydarzenie minęło.
Reklama firmy Moritz Stumpf & Sohn| Wykład dr A. Kwiatkowskiej
NAwigacja Wydarzeń

Od zawsze reklamy kuszą i uwodzą. Zmieniają się tylko środki i techniki, jakimi posługują się ich autorzy. A jak wyglądało to na początku XX wieku? Bogato ilustrowane broszury, kolorowe plakaty i anonse zachęcały do kupna towarów. Wyrafinowane slogany,
jak ten użyty w tytule, miały wywołać chęć posiadania. Wystarczyło tylko podać adres, gdzie klient zrealizuje swe pragnienia.
Firma „Moritz Stumpf & Sohn” świadomie kreowała swój wizerunek i zdobywała klientów między innymi dzięki nowoczesnej, dobrze sformowanej reklamie. Z prasy oraz licznych katalogów, broszur, ulotek, folderów, rachunków i opakowań wyłania się obraz strategii reklamowych firmy. Na ile były one bliskie współczesnemu marketingowi? Do kogo kierowali swoją ofertę Stumpfowie? Co i w jaki sposób reklamowano?
Dr Aneta Kwiatkowska jest pracownikiem Polskiej Akademii Nauk Biblioteki Gdańskiej, w której kieruje pracownią Dokumentów Życia Społecznego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą dawnego języka propagandy i reklamy. Jest autorem licznych publikacji prezentujących zbiory PAN BG oraz współautorem katalogu wystawy poświęconej Stumpfom.
Wykład jest wydarzeniem towarzyszącym wystawie „Srebra od pokoleń. Gdańscy złotnicy Stumpfowie 1804-1945” poświęconej działalności złotniczej gdańskiej rodziny Stumpfów. Ich dzieła są reprezentowane przez ponad 350 eksponatów pozyskanych kraju i z zagranicy.
Wystawa przygotowana przez Muzeum Gdańska będzie czynna do 30 kwietnia 2020 r. w Galerii Palowej Ratusza Głównego Miasta.
Brak komentarza