Dwadzieścia gdyńskich rowerów, zachęcających mieszkańców do przesiadki z samochodów na ten ekologiczny środek transportu, padło ofiarą ataku artystycznej fantazji. „Pozytywne” pojazdy z zabawnymi hasłami zostały pomalowane i udekorowane. To część unijnego projektu „SEGMENT”, w którym Gdynia uczestniczy. 

fot. Dorota Nelke

Komunikat Rzecznika Prasowego UM Gdynia:

Do wyboru do koloru. Jest rower czerwony i zielony – z barwnymi kwiatami w koszykach. Nie sposób przeoczyć pomarańczowego wehikułu, który widoczny chyba będzie nawet w ciemności. Znalazł się też bardzo dziewczęcy, różowy pojazd – z niezbędnym bagażem, czyli lalką i misiami. Jeden z rowerów został przystrojony w różnokolorowe piórka, a inny – morski – w muszelki.

By je zobaczyć wystarczy przespacerować się chociażby ulicą Świętojańską czy 10 lutego, w okolice gdyńskiego magistratu i jego filii. Rowery znajdują się bowiem w pobliżu firm i instytucji uczestniczących w konkursie „Do pracy na rowerze”. Jedną z nich jest Urząd Miasta. Kolorowe jednoślady mają do końca wakacji zachęcać do ekologicznego podróżowania.

Unijny projekt „SEGMENT” („Segmented marketing for energy efficient transport”) ma za zadanie przekonać mieszkańców do alternatywnych wobec samochodu, zarazem bardziej przyjaznych środowisku, sposobów przemieszczania się. W Gdyni realizowany jest od kwietnia 2010 r. i potrwa do marca 2013 r. Częścią projektu jest m.in. konkurs „Do pracy na rowerze”, a także kampanie skierowane do uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców oraz rodziców noworodków, którzy podróżują z pociechami do ośrodków zdrowia.